Дефиниција |
Наставна метода у којој наставник усмено излаже садржај полазницима. Примењујући ову методу, наставник представља садржај, детаљно образлаже и на крају резимира. Ово је врло ефикасан начин да једна особа пренесе велику количину информација великој групи полазника за кратко време. Користи се само за преношење знања: уколико желите да проверите разумевање, одлучићете се за неку другу методу. |
Шта |
Теоријски аспект наставног садржаја |
Како |
Вербалним преношењем наставног садржаја |
Коме |
Полазницима који су склони апстрактном учењу (мислилац) |
Предности |
- Брза
- Лако се планира и припрема
- Велика количина информација се излаже за кратко време
- Успешна са великим групама полазника
- Захтева свега неколико ресурса
- Економична
|
Недостаци |
- Може бити досадно или сувопарно
- Тешко се одржава пажња полазника
- Наставник треба да буде вест у комуникацији
- Слаба ретенција изложеног
- Нема простора за постављање питања наставнику
- Слаба или никаква повратна информација о ефикасности наставе
- Не може се употребити за подучавање вештина
|
|
|